Ahoj, něco dále vám řeknu o sobě.
Chodila jsem na zahradnickou
školu. Nejdřív odborné učiliště, jako zahradník na tři roky. Co to obnáší?
Střední odborné vzdělání s výučním listem
Doba vzdělávání: 3 roky
Forma
vzdělávání: denní
Školné: se neplatí
Zájemci jsou
přijímáni na základě podané Přihlášky.
Více
informací o Přijímacím
řízení a Učební plán.
Studenti si zde osvojí kultivaci prostředí pro
pěstování květin, keřů i dřevin, jejich správné hnojení i generativní a
vegetativní rozmnožování, spojené s výsadbou, údržbou a ochranou rostlin.
Dále se naučí pěstovat a poznávat veškerý sortiment zeleniny, květin, ovocných
i okrasných dřevin a stromů. V oblasti krajinářských úprav se studenti
naučí základní zeměměřičské práce, zakládání i údržbu zatravněných ploch,
správnou manipulaci i následnou údržbu zahradnického nářadí a mechanizace.
Nechybí ani vazby a aranžmá z řezaných rostlin.
Výuka probíhá vždy týdenním praktickým a
týdenním teoretickým vyučováním.
Další výhody: možnost získat řidičský průkaz skupiny B, T
Nabízíme rovněž jednoleté denní zkrácené studium pro
absolventy středních odborných učilišť s vyučením v jiném oboru vzdělávání,
nebo dvouleté kombinované studium.
Vyučované jazyky: angličtina
Po tom chodila na střední obor floristika. Co to
obnáší?
Zahradnictví se zaměřením – Floristika
Maturitní studijní obor 41-44-M/01 Zahradnictví, zaměření Floristika
V rámci čtyřletého denního maturitního oboru se
zájemci o aranžování a vazbu květin učí Floristiku jako maturitní výběrový
předmět 3 hodiny týdně, z nichž 2 hodiny týdně zabírají praktická cvičení.
Výuka probíhá v odborné učebně, interiérech určených pro aranžování nebo v
přírodním prostředí. Při probírání nového učiva je volena metoda výkladu,
řízeného rozhovoru spojená s názornou ukázkou zhotovených floristických
výrobků, vyučování pomocí didaktické techniky a živých přírodních materiálů.
Samostatná aktivita žáků je podněcována zadáváním samostatných úkolů, referátů,
nebo vystavováním vlastních výrobků.
V l.ročníku je probírán společenský význam
floristiky, její historie, vývoj a současnost – trendy, estetické zákonitosti
vazačství a aranžování květin, kompozice ve vazačství, základní floristické
techniky, poznávání materiálu, nářadí a pomůcek k vazbě a aranžování. Dále jsou
probírány základní techniky vypichované misky, vazba jednostranné kytice,
jednoduché úpravy věnců, vánoční, dušičkové, jarní a velikonoční vazby, práce
se sušinou.
Ve druhém ročníku je probírána základní technika
vypichované misky, vázy, vazba kulaté kytice, úpravy věnců, vánoční, dušičkové,
pohřební, dárkové, jarní a velikonoční vazby, práce se sušinou a ikebana –
styly a školy, estetické zákonitosti vazačství a aranžování květin a kompozice
ve vazačství.
Ve třetím ročníku je probírána rozšířená
technika vypichované misky, vázy, věnců, vánoční a novoroční, dušičkové,
pohřební, dárkové, svatební, jarní a velikonoční vazby, práce se sušinou,
vybavení provozních prostor, ekonomika prodeje, psychologie prodeje, jednoduché
kalkulace zhotovených výrobků a uplatnění floristiky na trhu práce, burza,
balení a zasílání rostlin, Fleurop, estetické zákonitosti vazačství a
aranžování květin a kompozice ve vazačství.
Ve čtvrtém ročníku je probírána rozšířená a
speciální technika vypichované misky, vázy, extravagantní kytice, vánoční,
novoroční, dušičkové, dárkové vazby, přízdoby jednoho květu, svatební, jarní a
velikonoční vazby, práce se sušinou, korzo a aranžování osob, úpravy hrobů a
pietních míst, vybavení provozních prostor, ekonomika prodeje, kalkulace
zhotovených výrobků a uplatnění floristiky na trhu práce, burza, zasílání a
balení rostlin, estetické zákonitosti vazačství a aranžování květin a kompozice
ve vazačství.
Při vazačství a aranžování se žáci seznámí s různou
technikou úpravy rostlinného materiálu, která se následně uplatňuje při vazbě
kytic, úprav váz, vypichovaných misek, věnců, svatební, dárkové, smuteční,
vánoční a novoroční vazby, aranžování a úpravách pietních míst a hrobů.
Žádné komentáře:
Okomentovat